Kladdig kladdkaka!

Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt
vill ni göra denna, fast vit? byt ut 4 msk kakao, till ungefär 150 gram vit, smält choklad. 
.
.
Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

- Låt svalna och servera med grädde eller glass

gör ni vit kladdkaka blandar ni ner den vita, smälta chokladen i dom vispade äggen & sockret, innan ni hällar ner det andra. kom dock ihåg att smeten fotfarande ska vara fluffig! 
.
härifrån

Kommentarer
Postat av: slida

ÅH VA GOTT!
spara en bit till mig om du bakat.. ta med imorgon! ;)
hihihihih puss älskar dig mer än du tror.
du är helt perfekt
och bäst
och min bästavän
okej?
säg inte emot mig.
finns ingen som du..
undrar om det är bra eller dåligt.. du är lite speciell
DET ÄR BRA
kom jag på
för du är bäst..
menar det assååååå!
mannen shiiiiiden assooooo.. du är bättre ..
än bäst.. det är rätt bra det!
puss heeeej <3333333

Svar: ida? jag älskar dig!! <3<3<3<3<3
tessie

2012-07-03 @ 22:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu