1 år sen..

.
idag e det ett helt år sen du lämnade oss. dagen när mamma ringde & sa att du låg ner på köksgolvet.. när hon sa att du va död stanna hela mitt liv upp i några sekunder. jag visste ente vad jag skulle göra. slutade med att jag tappade telefonen & började gråta. jag va tyst resten av den dagen. ville ente snacka med nån, ente se nån. satt bara på mitt rum & hoppades på att det va en mardröm & att jag skulle få vakna upp snart. så blev det aldrig - jag vaknade ente upp. saknaden efter dig e stor! det går ente en dag utan att jag tänker på dig. fortfarande, så varje gång det ringer hoppas jag att där ska stå "farfar" - det gör det aldrig.  så många gånger jag velat ta upp telefonen & ringa dig, så många gånger jag velat cykla bort till dig, sätta mig ute på balkongen med dig & äta massa onyttiga kakor. precis som du gillade det! kaffe & kaka, så skulle det va! när vi grillar ser jag bara en tom plats vid matbordet, din plats. du satt alltid där när vi grilla. du älskade det! speciellt nu när våren & sommaren började komma. att få sitta ute med familjen & grilla, det va det bästa du visste!
golfsäsonen har börjat. det e fortfarande ingen farfar som ringer mig & frågar om jag vill hänga med ut på en runda.. din gamla golfbag står i garaget.. ser den varje morgon jag tar ut cyklen. du förstår ente hur jobbigt det är..
varje gång vi träffar släkten e det en person som saknas. du förstår ente hur jobbigt det va att fira första födelsedagen utan dig. vi hade marängtårta med jordgubbar, massa glass & grädde, din favorit. tror jag grät i en timme när gästerna åkt hem.. första julaftonen utan dig. det saknades en som satt längst ut vid bordet & skrattade & sjöng snappsvisor. han som alltid åt en massa sill..
jag cyklade förresten förbi ditt gamla hus för ett tag sen oxå. så svår det va! ville bara svänga in om & hälsa på. bara krama dig & sen sticka igen, men det går ente.
snart är det sommar oxå.. ska åka till åhus & äta på glassbåten. men denna gången utan dig.. första gången jag åker dit utan dig.. du älskade det stället..vi kunde köra dit bara för att äta glass sen hem igen. alltid tre kulor, strut & chokladdoppat. så ville du ha din glass, även om du aldrig orkade äta upp den. du slängde alltid halva..
jag har fortfarande ente varit uppe på din grav.. det orkar jag ente, vet att jag bara skulle bryta ihop. vill så gärna gå upp dit & lägga en ros.. men det går ente.. jag klarar det ente, jag e ente stark nog för det än..
tanken på att jag aldrig mer kommer få träffa dig igen, aldrig mer få krama dig, säga att jag älskar dig är förjävlig.. skulle så gärna vilja träffa dig en sista gång - bara för en minut. då skulle jag kramat dig & berättat att jag älskar dig & vad du betyder för mig. att det e du som gjort mig till den människan jag är idag. att jag ente skulle kunna önska mig en bättre farfar än dig. du va den bästa farfar'n nån någonsin kunde önskat sig! ♥
240823 - 110424

Kommentarer
Postat av: Moster

PUSS!! på dig tjejen! <3

2012-04-25 @ 15:39:46
Postat av: kajsa nyren

så himla fin text.

finns alltid för dig tutti! <3

2012-04-25 @ 18:07:05
Postat av: vicky

Och där föll där en tår ner för min kind....jättefin text. Vet precis hur du känner, finns alltid för dig hjärtat!

2012-04-28 @ 12:25:59
URL: http://vickyandreasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu